Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Architektura hry
Domiňáková, Michaela ; Sotelo, Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práca využíva princípy hry pri rekonštrukcii školskej budovy z 2. pol. 20. stor. Všeobecnejšie sa skrze prípadovú štúdiu zaoberá stavom a rekonštrukciou školských budov na Slovensku. Podľa Huizingu hra ako taká vznikla skôr ako kultúra a bola faktorom, ktorý podnietil vytváranie kultúry a predpokladal vznik ľudskej spoločnosti. Precítená, voľná hra je inštinktom, základným právom, vlastným práve deťom a vyvinutý mechanizmus pre získavanie zručností a podporu učenia. V začiatkoch 20.storočia, v kontexte poznačenom hrôzami vojen a skúsenostiami z divokej industrializácie 19. storočia, sa spoločnosť začala zameriavať na práva a vzdelávanie detí. V súvislosti s urbánnou transformáciou a bytovou výstavbou vznikali ihriská, ktoré mali zároveň fungovať ako inštitucializovaný priestor výchovy, ale aj bezpečnosti alebo kontroly. Rovnaké disciplinačné princípy boli obsiahnuté aj v architektúre ďalších inštitúcií ako sú napr. školy. Navrhovaná rekonštrukcia školskej budovy tak nie je chápaná len ako jej rozšírenie alebo estetizácia, ale ako rekonfigurácia a reinterpretácia pôvodných princípov a predstáv o vzdelávaní, podľa ktorých bola postavená.
Optimalizace návrhu energetické renovace školských budov
Mocová, Pavla ; Kulhánek,, František (oponent) ; Katunský,, Dušan (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá metodikou optimálního návrhu energetické renovace školských budov. Práce je zaměřena v první fázi na analýzu vybraných školských budov za posledních 100 let výstavby. V této fázi jsou zjištěny některé důležité informace, a to hlavně z hlediska energetického hodnocení obálky budovy a jejich výsledků. V neposlední řadě byly zjišťovány emise CO2. V další části této práce je posuzována jedna vybraná škola z hlediska kvality prostředí, a to vzhledem k vyhodnocení mikrobiálního mikroklimatu na stavebních konstrukcích, koncentraci CO2 a denního osvětlení. Koncentrace CO2 a denní osvětlení učebny je řešeno pro původní i pro nový stav. Dalším bodem této práce je zhodnocení velikosti třídy ZŠ jak z hlediska typologických zásad, tak z hlediska průměrné velikosti místností učeben ve vybraných 23 školských zařízeních. Na těchto vybraných velikostech jsou provedena hodnocení denního osvětlení, které jsou součástí návrhového nástroje „PaMo I“. V další fázi disertační práce byl vytvořen návrhový nástroj „PaMo I“. Tento nástroj řeší vyhodnocení renovací školských budov z hlediska tepelně technického v návaznosti na ovlivnění denního osvětlení učeben školských zařízení, a to tloušťkou zateplovacího systému a výměny oken. Součástí návrhového nástroje je také finanční vyčíslení investice, doba návratnosti a dopad na životní prostředí jednotlivých variant. Při rozhodování uživatele návrhového nástroje bylo použito možností výběru variant. Výsledkem této práce je tedy vytvořený návrhový nástroj, který pomůže při rozhodování a nalezení optimální varianty energetické renovace školské budovy v návaznosti na denní osvětlení uvnitř učeben.
Architektura hry
Domiňáková, Michaela ; Sotelo, Verónica Gallego (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Práca využíva princípy hry pri rekonštrukcii školskej budovy z 2. pol. 20. stor. Všeobecnejšie sa skrze prípadovú štúdiu zaoberá stavom a rekonštrukciou školských budov na Slovensku. Podľa Huizingu hra ako taká vznikla skôr ako kultúra a bola faktorom, ktorý podnietil vytváranie kultúry a predpokladal vznik ľudskej spoločnosti. Precítená, voľná hra je inštinktom, základným právom, vlastným práve deťom a vyvinutý mechanizmus pre získavanie zručností a podporu učenia. V začiatkoch 20.storočia, v kontexte poznačenom hrôzami vojen a skúsenostiami z divokej industrializácie 19. storočia, sa spoločnosť začala zameriavať na práva a vzdelávanie detí. V súvislosti s urbánnou transformáciou a bytovou výstavbou vznikali ihriská, ktoré mali zároveň fungovať ako inštitucializovaný priestor výchovy, ale aj bezpečnosti alebo kontroly. Rovnaké disciplinačné princípy boli obsiahnuté aj v architektúre ďalších inštitúcií ako sú napr. školy. Navrhovaná rekonštrukcia školskej budovy tak nie je chápaná len ako jej rozšírenie alebo estetizácia, ale ako rekonfigurácia a reinterpretácia pôvodných princípov a predstáv o vzdelávaní, podľa ktorých bola postavená.
Optimalizace návrhu energetické renovace školských budov
Mocová, Pavla ; Kulhánek,, František (oponent) ; Katunský,, Dušan (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá metodikou optimálního návrhu energetické renovace školských budov. Práce je zaměřena v první fázi na analýzu vybraných školských budov za posledních 100 let výstavby. V této fázi jsou zjištěny některé důležité informace, a to hlavně z hlediska energetického hodnocení obálky budovy a jejich výsledků. V neposlední řadě byly zjišťovány emise CO2. V další části této práce je posuzována jedna vybraná škola z hlediska kvality prostředí, a to vzhledem k vyhodnocení mikrobiálního mikroklimatu na stavebních konstrukcích, koncentraci CO2 a denního osvětlení. Koncentrace CO2 a denní osvětlení učebny je řešeno pro původní i pro nový stav. Dalším bodem této práce je zhodnocení velikosti třídy ZŠ jak z hlediska typologických zásad, tak z hlediska průměrné velikosti místností učeben ve vybraných 23 školských zařízeních. Na těchto vybraných velikostech jsou provedena hodnocení denního osvětlení, které jsou součástí návrhového nástroje „PaMo I“. V další fázi disertační práce byl vytvořen návrhový nástroj „PaMo I“. Tento nástroj řeší vyhodnocení renovací školských budov z hlediska tepelně technického v návaznosti na ovlivnění denního osvětlení učeben školských zařízení, a to tloušťkou zateplovacího systému a výměny oken. Součástí návrhového nástroje je také finanční vyčíslení investice, doba návratnosti a dopad na životní prostředí jednotlivých variant. Při rozhodování uživatele návrhového nástroje bylo použito možností výběru variant. Výsledkem této práce je tedy vytvořený návrhový nástroj, který pomůže při rozhodování a nalezení optimální varianty energetické renovace školské budovy v návaznosti na denní osvětlení uvnitř učeben.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.